Symbolic
نوشته شده توسط : مرگ

 

Symbolic

دی جورجیو و لاروک از گروه جدا شدند تا در گروه های اصلی شان به کار ادامه دهند. چاک و جین هم به همراه هم به نوشتن موسیقی باری دث ادامه دادند. به دلیل عدم توافق با رلایتیویتی، دث با رودرانر قرارداد بست و زمانی که در این دو شرکت مشغول کاغذ بازی بودند چاک و جین زمانی طولانی را به تمران و آماده سازی برای آهنگ های جدید پرداختند. قسمت عمده کار آهنگ سازی تا میانه تابستان 1994 انجام شد واین دو قبل از ورود به استودیو برای ضبط نزدیک به 9 ماه با هم تمران کرده بودند که سه ماه آخر آن به شکلی خستگی ناپذیر پنج روز در هفته بود. یک ماه قبل از ضبط آلبوم کلی کانلن (بیس) و بابی کوئلب (گیتار) به آنها پیوستند.

در بیست و یکم مارچ 1995 با انتشار نمادین Symbolic ششمین آلبوم دث، جهان شاهد ظهور کمال موسیقی متال بود و به این شکل تمام مبناهای مقایسه فور ریخت. بهترن صفتی که می توان با آن این آلبوم را توصیف کرد صفت « زیبا » است که کاربرد آن برای موسیقی ای چنین متخاصم بسیار نادر است. گروه در این آلبوم بدون از دست دادن هویت خود بسیار پیشرفت کرده است. عمده تغییر ایجاد شده در حال و هوا و اتمسفر وموسیقی است که به مدد کار استودیویی و تهیه کنندگی عالی ایجاد شده است. نوای ریتم گیتار بدون از دست رفتن مشخصه های نوازندگی شولدینر با روح تر، ملودیک تر و در مجموع غنی تر شده است. سراسر آلبوم پر است از ریف های عالی و تکنوازی های پر احساس. حس و حال موجود در اثر از جوششی درونی و ذاتی سرچشمه می گیرد که با طبیعت انسان سازگاری دارد. برای مثال میتوان به نمونه های زیر اشاره کرد :

-         چاک شولدینر برای نخستین بار در آهنگ نمادین برای صدای خودش از اکو استفاده کرد که تشدیدگر نوستالوژی موجود در شعر آهنگ است.

-         بکار گیری نوای سازهای کوبه ای در قسمت آغازین آهنگ کلمات پوچ Empty Words که حسی شرقی و عارفانه را القا می کند.

-         تکنوازی پیش از ترجیع در آهنگ بدون داوری Without Judgment که صدایی همچون صدای نواختن گیتار با آرشه ویولون دارد.

دث مانند همیشه متخاصم است. آهنگ هایی چون یک هزار چشم 1000 Eyes و مردم گریز Misanthrope نشانگر این امر هستند ضمن اینکه مهر تأییدی بر این مطلب اند که افزون بر ملودی و غنای موسیقی نباید به از دست رفتن شدت و انسجام دث متال بیانجامد. اشعار آلبوم هم در عین واقعگرایی همیشگی از خشم کمتری برخوردارند و بر افکاری عمیق تر تکیه دارند.

در نمادین شاعر حسرت کودکی را می خورد، سنی که مقتضای آن معصومیتی بی دقدقه است و چاک شولدینر با خشم خود از فقدان پاکی کودکی شکایت می کند.

When did it begin?

The change to come was undetectable

The open wounds expose the importance of our innocence

A high that can never be bought or sold

چه زمان آغاز شد؟

دگرگونی که پدید آمد از تشخیص خارج بود

زخم هایی سرباز کرده اند که منزلت معصومیت ما را نمایان می کنند

خلسه ای که نه خریدنی است، نه فروختنی

 

در بدون داوری خطاهای دستگاه های قضایی را با لحنی تمسخر آمیز هجو می کند.

Guilty until proven innocent

We condemn your soul and fate

Never mind the possibilities

Too busy for logic or calculate

گناه کار تا اثبات بی گناهی

ما روح و سرنوشت شما را محکوم می کنیم

به احتمالات وقعی نمی نهیم

برای منطق و استدلال هم وقتی نداریم

 

کوه بلورین فریب توده های مردم به نام عقیده و مسلک را به نقد می نشیند.

Inside crystal mountain

Evil takes is form

Inside crystal mountain

Commandment are reborn

درون کوه بلورین

پلیدی شکل می گیرد

درون کوه بلورین

ده فرمان از نو حیات می یابند

 





:: بازدید از این مطلب : 586
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
بهمن در تاریخ : 1390/11/23/0 - - گفته است :
ای کاش ترجمه کارهای چاک رو کامل میذاشتی
چون من خودم برای ترجه اشعارش چند ساله مشکل دارم


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: